تکاپو در اطلاعات و رویدادهای یزد و یزدیان در خبرها : تاریخ

نگاهی به اخبار شهر خشتی و فرهنگ و تمدن مردمان ایرانی اسلامی و غیر اسلامی یزد در طول تاریخ. از 1394

تکاپو در اطلاعات و رویدادهای یزد و یزدیان در خبرها : تاریخ

نگاهی به اخبار شهر خشتی و فرهنگ و تمدن مردمان ایرانی اسلامی و غیر اسلامی یزد در طول تاریخ. از 1394

تکاپو در اطلاعات و رویدادهای یزد و یزدیان در خبرها : تاریخ از 1394

پیوندها

برگزاری نشست منطقه هشت آمایش کشور در یزد

جمعه, ۱۴ مهر ۱۳۹۶، ۱۲:۳۰ ق.ظ

برگزاری نشست منطقه هشت آمایش کشور در یزد

یزد - ایرنا - نشست منطقه هشت آمایش کشور با حضور رئیسان سازمان مدیریت و برنامه ریزی‌ استان‌های یزد، کرمان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان به میزبانی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد برگزار شد.


در این نشست مسئولان و کارشناسان و مشاوران تدوین سند آمایش استان‌های یاد شده نیز حضور داشتند مباحثی همچون آسیب‌شناسی اسناد تدوین شده ، ضرورت آمایش منطقه‌ای، تکالیف و برنامه‌های دولت در حوزه آ مایش سرزمین، آسیب‌شناسی شیوه‌های موجود و مسیر طی شده در تدوین اسناد آمایش استانی، ارائه الگوی پیشنهادی آمایش منطقه، تدوین شیوه‌نامه تفاهم و اقدام مشترک بر اساس الگوی پیشنهادی مورد بررسی قرار گرفت.
در این نشست همچنین رئیسان سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد نقطه نظرات خود در مورد طرح‌های آمایش و الگوهای پیشنهادی مطرح کرد.
معاون اطلاعات و آمار سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گفت: 12 سال از جریان تدوین سند آمایش استان‌ها می‌گذرد در مجموع از 31 استان، سند آمایش 18 استان تهیه شده است، 12 استان در مرحله دوم تهیه سند هستند و در 2 استان هنوز هیچ اقدامی در زمینه تدوین سند آمایش انجام نشده است.
محمدحمید فخرالدین با بیان تلاش‌های بسیاری برای تدوین سند آمایش صورت گرفته است، بر لزوم توجه به ویژگی‌های هر استان در تدوین سند آمایش تاکید کرد.
وی اضافه کرد: با وجود تلاش‌های بسیار، آسیب‌هایی در اسناد تدوین شده وجود دارد که لازم است آسیب‌شناسی شده و نقایص برطرف شود
وی ادامه داد: در دهه گذشته دو جریان برنامه‌ریزی در کشور وجود داشت، ولی اسناد حاصل از این برنامه‌ها نتوانستند مشکلات را حل کنند و ناهماهنگی‌هایی موجود، نشان از نارسا و ناقص بودن برنامه‌ها دارد.
فخرالدین یادآور شد: به همین دلیل اجماع کلی روی اصول حاکم بر اسناد آمایش سرزمین تهیه شده دیده نمی شود از این رو 18 سند آمایش با 18 خروجی تدوین شده است.
معاون اطلاعات و آمار سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد ادامه داد: ایرادها و کاستی‌های سند آمایش استان‌ها را بررسی کردیم که برخی از این کاستی‌ها در تصمیم‌سازی‌ها و مطالعات اولیه رخ داده است.
فخرالدین خاطرنشان کرد: در مجموع در مرحله پایان مطالعات سند آمایش هر استان بحث‌هایی وجود دارد و با بررسی‌هایی که در خروجی‌های این برنامه‌ها شده، نداشتن اجماع نسبت به فلسفه، مفاهیم، نقش، جایگاه و مبانی نظری آمایش سرزمین مشاهده می‌شود که یک آسیب است.
وی در عین حال ، طراحی و استقرار نظام نظارت و پشتیبانی برای پیشبرد مطالعات با هدف رفع موانع در هنگام اجرای سند آمایش را ضروری عنوان کرد و گفت: شرح خدمات یکسانی برای 31 استان تهیه شده اما در برخی استان‌ها عوامل طبیعی پایه و محور است و در برخی استان‌ها، نیروی انسانی محور است.
این مسئول تاکید کرد : باید سند آمایش سرزمین بر اساس ویژگی‌های هر استان تدوین شود و تا زمانی که در تدوین سند آمایش به شرح خدمات و چارچوب تعیین شده پای‌بند نباشیم نتیجه ای جامع بدست نمی آید.
1968*2047*خبرنگار : محمودرضارحمانی ** انتشار : عباسقلی اشکورجیری

انتهای پیام /* 
  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۶/۰۷/۱۴
  • ۱۰۳ نمایش
  • علیرضا آیت اللهی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی