تکاپو در اطلاعات و رویدادهای یزد و یزدیان در خبرها : تاریخ

نگاهی به اخبار شهر خشتی و فرهنگ و تمدن مردمان ایرانی اسلامی و غیر اسلامی یزد در طول تاریخ. از 1394

تکاپو در اطلاعات و رویدادهای یزد و یزدیان در خبرها : تاریخ

نگاهی به اخبار شهر خشتی و فرهنگ و تمدن مردمان ایرانی اسلامی و غیر اسلامی یزد در طول تاریخ. از 1394

تکاپو در اطلاعات و رویدادهای یزد و یزدیان در خبرها : تاریخ از 1394

پیوندها

۱ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۶ ثبت شده است

کد خبر: ۶۰۶۰۸۸۶
گروه : یزد » یزد
تاریخ انتشار: ۰۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۶
نسخه چاپی 
ارسال به دوستان 

مشاور کمیته میراث جهانی امروز چهارم فروردین ماه وارد استان یزد شد و از بافت و آثار تاریخی این استان بازدید کرد.

ساشا ریاحی مقدم سرپرست معاونت میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان درگفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ؛ گفت: کیشوره رائو رئیس اسبق کمیته میراث جهانی و مشاور کنونی این کمیته در راستای بازدید از کشور ایران به همراه همسرش امروز وارد یزد شد و مورد استقبال مسئولین میراث فرهنگی استان قرار گرفت.

ریاحی مقدم در حاشیه بازدید مشاور کمیته میراث جهانی از بافت و آثار تاریخی استان گفت: یزد در کنار استان های فارس و اصفهان مثلث طلایی گردشگری ایران را تشکیل داده و به عنوان اولین شهر خشتی و دومین شهر تاریخی جهان شناخته شده که برترین جاذبه های گردشگری، تاریخی و میراث فرهنگی را در خود جای داده است.

سرپرست معاونت میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد در ادامه با بیان اینکه بافت تاریخی شهر  یزد از میراث تاریخی ارزشمند و جاذبه های گردشگری خاص ایران به شمار می رود، افزود: دومین شهر تاریخی جهان، برترین جاذبه های گردشگری، تاریخی و میراث فرهنگی را دارد که هر کدام از آنها می تواند به تنهایی جاذبه ای منحصر به فرد برای بازدید گردشگران و دوستداران میراث فرهنگی و تاریخ ایران و جهان باشد.

این مقام مسئول اشاره ای نیز به مقوله ثبت جهانی بافت تاریخی یزد داشت و گفت: بافت تاریخی یزد منحصر به فرد است و پویایی و زنده بودن از ویژگی های این بافت به حساب می آید، امیدواریم بتوانیم با ثبت جهانی آن اقدامات خوبی را در بافت تاریخی برای تقویت مقوله گردشگری و جذب گردشگر، احیای بافت، ساماندهی و ارائه امکانات به این منطقه شاهد باشیم.

ریاحی مقدم سرپرست معاونت میراث فرهنگی اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری یزد ، مجتبی فرهمند مدیر پایگاه پژوهشی شهر تاریخی یزد و جمعی دیگر از مسئولان و کارشناسان میراث فرهنگی استان، مشاور کمیته میراث جهانی را در این بازدید ها همراهی نموند.

بازدید از مدرسه ضیاییه زندان اسکندر خانه لاری ها، بافت تاریخی، موزه سکه و مردم شناسی حیدرزاده، خانه هنر، مسجد جامع، باغ دولت آباد و دیگر اماکن تاریخی و میراث فرهنگی استان از برنامه های سفر یک روزه مشاور کمیته میراث جهانی به استان یزد بود.



انتهای پیام/ ی
  • علیرضا آیت اللهی