تکاپو در اطلاعات و رویدادهای یزد و یزدیان در خبرها : تاریخ

نگاهی به اخبار شهر خشتی و فرهنگ و تمدن مردمان ایرانی اسلامی و غیر اسلامی یزد در طول تاریخ. از 1394

تکاپو در اطلاعات و رویدادهای یزد و یزدیان در خبرها : تاریخ

نگاهی به اخبار شهر خشتی و فرهنگ و تمدن مردمان ایرانی اسلامی و غیر اسلامی یزد در طول تاریخ. از 1394

تکاپو در اطلاعات و رویدادهای یزد و یزدیان در خبرها : تاریخ از 1394

پیوندها

شهر یزد یک میراث جهانی است

پنجشنبه, ۵ مرداد ۱۳۹۶، ۰۷:۴۳ ب.ظ
 تاریخ خبر: 05/05/1396 | ساعت: 19:3|

شهری را نمایندگی می کند.

به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی شهرداری یزد، محمدرضا عظیمی زاده در کارگاه های آموزشی ساخت و ساز سبز افزود: سازگاری معماری با اقلیم از ویژگی های متمایز شهر یزد است به طوریکه معماری و سازگاری آن با طبیعت، اقبال جهان را به این میراث گرانبها واداشت.
وی اظهار داشت: هر گونه انقطاع با گذشته، در تمدن امروز یزد باعث شکست می شود و باید پیوستگی یزد گذشته با زمان حال و آینده برقرار باشد.
شهردار یزد مبنای زندگی در یزد را برپایه صلح، مسالمت جویی، همزیستی ادیان و تمدن ها دانست و این همزیستی مسالمت آمیز را از ارزشهای شهر یزد و میراث آن معرفی کرد.
عظیمی زاده گفت: امروزه در مصرف انرژی زیاده روی می کنیم و در ساخت و ساز به انرژی لازم برای نگه داری ساختمان ها توجه نمی شود.
شهردار یزد افزود: در معماری گذشته، یزدی ها به انرژی های بیرونی وابسته نبودند و تنها راه صرفه جویی انرژی و مدیریت بهینه مصرف نیز بازگشت به طبیعت و سازگاری با آن می باشد.
وی اظهار امیدواری کرد کارگاه آموزشی ساخت و ساز سبز مبنای این تفکر قرار گیرد وآغازی باشد برای ارائه راهکارهای مناسب و منطقی برای استفاده بهینه از طبیعت و الگوگیری از روش هایی که گذشتگان با درایت، تدبیر و علم و دانش به آن رسیده بودند.
کارگاه آموزشی 2 روزه ساخت و ساز سبز از چهارم مردادماه در یزد آغاز شده که در این کارگاه در زمینه شاخص ها و معیارهای ساختمان سبز، شکل های جدید و مواد ساختمان ها در رویکرد سبز و باسازی ساختمان با رویکرد سبز بحث و بررسی شد.
شهرداری یزد هم اکنون دارای درجه 11 می باشد و با حدود 99 کیلومتر مربع محدوده خدماتی ونظارتی با همکاری چهار منطقه، یک ناحیه ویژه تاریخی و 10 سازمان فعالیت می کند.
2088/ 6014/ خبرنگار: کبری دانشی دهج ** انتشار: کاظم شاملو

انتهای پیام /* 
  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۶/۰۵/۰۵
  • ۱۵۳ نمایش
  • علیرضا آیت اللهی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی