تکاپو در اطلاعات و رویدادهای یزد و یزدیان در خبرها : تاریخ

نگاهی به اخبار شهر خشتی و فرهنگ و تمدن مردمان ایرانی اسلامی و غیر اسلامی یزد در طول تاریخ. از 1394

تکاپو در اطلاعات و رویدادهای یزد و یزدیان در خبرها : تاریخ

نگاهی به اخبار شهر خشتی و فرهنگ و تمدن مردمان ایرانی اسلامی و غیر اسلامی یزد در طول تاریخ. از 1394

تکاپو در اطلاعات و رویدادهای یزد و یزدیان در خبرها : تاریخ از 1394

پیوندها

9 مکان در ایران که پیش از مرگ باید ببینید (+عکس)

دوشنبه, ۲۹ آبان ۱۳۹۶، ۱۰:۳۹ ق.ظ
اینسیدر مانکی:
قبل از اینکه از دنیا بروید باید مکان هایی را در ایران ببینید در این گزارش به 9 مکان بی نظیر ایران که پیش از مرگ حتما باید آن ها را ببینید اشاره می کنیم. ایران با تاریخ غنی خود پیش از اسلام و تلفیق آن با فرهنگ اسلامی دارای بناهای باشکوه بسیاری است که چشمان هر بیننده ای را محسور می کند.
نواندیش: قبل از اینکه از دنیا بروید باید مکان هایی را در ایران ببینید در این گزارش به 9 مکان بی نظیر ایران که پیش از مرگ حتما باید آن ها را دید اشاره می کنیم. 

به گزارش نواندیش، یکی از سایت های مطرح حوزه گردشگری در گزارشی جالب به بررسی 9 مکان جالی ایران پرداخت و نوشت که این جا مکان هایی هست که هر گردشگری باید پیش از مرگ ببیند. در ادامه مشروح این گزارش را می خوانید. 

ایران با تاریخ غنی خود پیش از اسلام و تلفیق آن با فرهنگ اسلامی دارای بناهای باشکوه بسیاری است که چشمان هر بیننده ای را محسور می کند.

1- پرسپولیس

پرسپولیس یک مکان باستان شناسی شناخته شده در جهان است که تالاری برای برگزاری جشن های باستانی ایرانیان به حساب می آمده است. این مکان دارای سازه های سنگی بزرگی از جمله شامل ستون های غول پیکر، جانوران اساطیری و درهای سنگی است. اخت جمشید یا پرسپولیس در واقع توسط اسکندر مقدونی در 300 سال پیش از میلاد تا حد زیادی نابود شد.

2. قلعه الموت

این نقطه به زیبایی در کوه ها با روستای غزوه خان واقع شده است. قلعه ای شگفت آور با سنگ هایی میتحکم دذ دل کوه انتظار شما را می کشد.

3. تبریز

شهر تاریخی تبریز در دره ای زیبا واقع شده است. موزه ها، مساجد، دریاچه های زیبا و دیگر آثار قابل توجه در این شهر قرار دارد. همچنین این شهر دارای بازاری قدیمی و زیبایی است که باید آن را ببینید.


4. اصفهان

امکان ندارد در ایران باشید و به اصفهان سفر نکنید این شهر با مساجد و بناهای بی نظیرش مانند میدان نقش جهان و همچنین رودخانه زیبایش در دل شهر بی شک جزو زیباترین شهرهای توریستی جهان است که هر گردشگری باید آن را ببیند.

5.تخت سلیمان

تخت سلومون یا تخت سلیمان، یکی از مکان های میراث جهانی یونسکو است و دارای زیبایی های بسیاری است. این مکان مذهبی از سالها پیش برای زیارت و مراسم مذهبی شاهان ساسانی بوده است. تخت سلیمان شامل 38 برج در اطراف دهانه اصلی است که همگی توسط کوه هایی زیبا احاطه شده اند.


6. گنبد سلطانیه

این گنبد یکی از بزرگترین گنبدهای دنیا است. با وجود گذشت هزاران سال کاشی های داخلی این بنا یه زیبایی حفظ شده است. کاشی های پر نقش و نگار با طرح های جذاب که دیوارها را زیبایی خاصی می بخشد در این بنا قابل توجه است.


7. بیستون

بدون شک بیستون و حکاکی آن که مربوط به زمان داریوش است از زیبا ترین مراکز باستانی جهان می باشد.

8. قلعه رودخان

این مکانی است که بسیاری از گردشگران اغلب با آن آشنا نیستند، این مکان قلعه قرون وسطایی مربوط یه پیش از ظهور اسلام است. کوه های اطراف آن و به طور کلی طبیعتش به آن جلوه ای بی نظیر بخشیده است.
٩-و اما بهترین مکان در ایران که آن را حتما باید ببینید یزد است

شهر قدیمی و خشتی با بادگیرهای قدیمی بدون شک جزو زیباترین شهرهای جهان است که باید آن را پیش از مرگ خود ببینید.

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۶/۰۸/۲۹
  • ۴۵۷ نمایش
  • علیرضا آیت اللهی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی