تکاپو در اطلاعات و رویدادهای یزد و یزدیان در خبرها : تاریخ

نگاهی به اخبار شهر خشتی و فرهنگ و تمدن مردمان ایرانی اسلامی و غیر اسلامی یزد در طول تاریخ. از 1394

تکاپو در اطلاعات و رویدادهای یزد و یزدیان در خبرها : تاریخ

نگاهی به اخبار شهر خشتی و فرهنگ و تمدن مردمان ایرانی اسلامی و غیر اسلامی یزد در طول تاریخ. از 1394

تکاپو در اطلاعات و رویدادهای یزد و یزدیان در خبرها : تاریخ از 1394

پیوندها

یک قطار دیگر از گردشگران خارجی وارد یزد شد

چهارشنبه, ۱۷ آبان ۱۳۹۶، ۰۶:۴۱ ب.ظ

قطار گردشگران خارجی وارد یزد شد

یزد - ایرنا - سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد گفت: قطار گردشگری با عنوان عقاب طلایی با 30 گردشگر خارجی امروز چهارشنبه، 17 آبان 96 وارد شهر جهانی یزد شد.

محمد رضا نصیری امروز در گفت و گو با ایرنا افزود: این قطار حامل گردشگران 13 آبان ماه وارد ایران شد، مسافران آن از کشورهای روسیه، انگلستان،ایالات متحده آمریکا، استرالیا، آلمان و فیلیپین هستند که پس از ورود به ایستگاه راه آهن یزد مورد استقبال مسئولان میراث فرهنگی و راه آهن استان قرار گرفتند. 
وی با بیان اینکه آنها در این سفر از بافت قدیم و بناهای تاریخی یزد بازدید می کنند، ادامه داد: گردشگران در سفر 10 روزه خود به ایران از شهرهای مشهد کرمان، راین، یزد، اصفهان، شیراز، کاشان، قم، اراک، شوش و گرمسار بازدید می‌ کنند و 23 آبان ماه کشورمان را ترک خواهند کرد.
وی یادآور شد: گردشگران در مدت حضور خود در یزد علاوه بر بافت تاریخی از مسجد جامع، زندان اسکندر، خانه لاری ها، آتشکده زرتشتیان، میدان امیرچقماق دیدن می کنند و سپس راهی اصفهان می شوند.
وی اضافه کرد: حضور قطارهای گردشگری به شهر تاریخی جهانی یزد نقش مهمی در معرفی توانمندی ها و زیرساخت‌ های ریلی گردشگری به خصوص شهرهای هدف گردشگری در عرصه ملی و بین المللی دارد.
استان یزد 2270 هکتار بافت تاریخی دارد که شهر یزد به عنوان نخستین شهر خشت خام و دومین شهر تاریخی جهان دارای بافت تاریخی به مساحت عرصه 743 هکتار و مساحت حریم پنج هزار هکتار در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.
یزد گنجینه ای از هنر، فرهنگ و تمدنی ایرانی را در خود دارد که از آن جمله می توان به بناهای مذهبی، بقعه، مساجد، حسینیه ها، زیارتگاه های زرتشتیان، خانه های تاریخی، آب انبارها، باغ های تاریخی، بادگیرها و بازارچه ها اشاره کرد.
در 6 ماهه نخست سال 96، 51 هزار و 820 گردشگر خارجی به استان سفر کردند که این عدد نسبت به مدت مشابه سال گذشته 11 درصد افزایش دارد.
پارسال، 113 هزار و 500 گردشگر خارجی یزد را به عنوان مقصد سفر خود به ایران انتخاب کرده بودند که از این تعداد، 47 هزار و 17 نفر مربوط به 6 ماهه نخست سال 95است.
7532*2047* خبرنگار: سعید صادقی مقدم * انتشار- عباسقلی اشکورجیری

انتهای پیام /* 
  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۶/۰۸/۱۷
  • ۱۵۰ نمایش
  • علیرضا آیت اللهی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی