تکاپو در اطلاعات و رویدادهای یزد و یزدیان در خبرها : تاریخ

نگاهی به اخبار شهر خشتی و فرهنگ و تمدن مردمان ایرانی اسلامی و غیر اسلامی یزد در طول تاریخ. از 1394

تکاپو در اطلاعات و رویدادهای یزد و یزدیان در خبرها : تاریخ

نگاهی به اخبار شهر خشتی و فرهنگ و تمدن مردمان ایرانی اسلامی و غیر اسلامی یزد در طول تاریخ. از 1394

تکاپو در اطلاعات و رویدادهای یزد و یزدیان در خبرها : تاریخ از 1394

پیوندها

ساخت و سازها ی جدید و شهر جهانی یزد

سه شنبه, ۱۶ آبان ۱۳۹۶، ۰۱:۵۴ ب.ظ

 

تاریخ انتشار: 15 آبان 1396 - 09:52  


مدیرکل راه و شهرسازی استان یزد:

ساخت و سازها هم باید به جهانی شدن یزد احترام بگذارند

 

یزد فردا : نقصان محمدی، مدیرکل راه و شهرسازی استان با اشاره به ثبت جهانی بافت تاریخی یزد در یونسکو با تاکید بر این نکته که ساخت و سازها باید با بافت غنی یزد سازگار باشد گفت: ساخت و سازها در یزد باید به اصول یک شهر جهانی احترام بگذارن

به گزارش روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان، نقصان محمدی با اشاره به وضعیت مسکن استان اضافه کرد:

وضعیت مسکن از نظر کمی و کیفی مهم ترین بحث در امر خانه سازی استان است که از نظر ما کیفیت از کمیت دارای اهمیت بیشتری است.

وی ادامه داد: از دیرباز محل زندگی جایی برای آرامش و رفع نیازهای مادی و معنوی انسان بوده و یزد از این بعد یکی از بهترین ها در تاریخ است.نkقصان محمدی، خانه را محلی پر اهمیت برای تبلور فرهنگ عمومی دانست و تصریح کرد: سیاست ما در ساخت خانه باید محلی برای آرامش و درخور شان مردم یزد باشد. امروزه یزد تراکم جمعیت نزدیک به 40 نفر در هکتار دارد که میتوان با برنامه ریزی مناسب در زمینهای کوچک ساختمانهایی ساخت که مناسب نیازهای مادی و معنوی انسانها باشد.

اداره کل راه و شهرسازی استان برنامه دارد تا در زمینهای موجود مسکن اجتماعی را تعریف کند که نه تنها پاسخ نیازهای کمی، بلکه نیازهای کیفی نیز برآورده کند، که امیداروم این طرح در آینده به بافت های هدف ، شامل بافتهای حاشیه ای وفرسوده که به شدت کیفیت زندگی در این بافت ها پایین است کمک کند تا به هویت مکانی که برای زندگی ایده آل انسان است بازگردیم و به مردم عزیزمان کمک کنیم تابه مسکن باکیفیت که حق مسلم آنهاست برسند..

مدیرکل راه و شهرسازی استان در ادامه با اشاره به زندگی 310 هزار خانواده در استان، کمیت واحدهای مسکونی در یزد را مناسب دانست و گفت: واحدهای مسکونی یزد با تعداد خانواده های استان برابری می کند و حتی 50 هزار خانه خالی از سکنه داریم که باید برای آنها برنامه ریزی شود .

وی افزود: اکنون برنامه ما در استان کیفیت بخشی به بحث خدمات رسانی و ارتقای آرامش زندگی در استان است، ما امیدواریم با دو نگاه کمک مردم به خودشان و همچنین کمک های دولتی مسکن با کیفیت ارائه شود تا نیازهای کمی و کیفی استان را پاسخ دهیم.

مدیرکل راه و شهرسازی با اشاره به فعالیت عالی استان در بحث مسکن مهر گفت: مسکن مهر یزد به عنوان دومین استان کشور به پایان رسید و به نظر کارشناسان و مسئولین از بهترین مسکن مهرها از لحاظ کمی و کیفی است که ان شالله در ادامه مسیر بتوانیم پاسخگوی مردم عزیز باشیم..

نقصان محمدی افزود: انشالله با کمک دستگاههای مرتبط و طرح های بازآفرینی شهری بتوانیم امکان زندگی در بافتهای تاریخی را به نحو احسن فراهم کنیم.

وی با تاکید بر صیانت بافت تاریخی یزد ادامه داد: با توجه به جهانی شدن شهر یزد جدا از مراقبت ساخت و سازهایی که اتفاق می افتد، باید امکاناتی ایجاد شود که از مواد و مصالح سازگار با بافت تاریخی استفاده کنند و بتوانیم الگوهایی معرفی کنیم که اگر میخواهد بسازد چگونه بسازد، نه تنها برنامه داشته باشیم برای بازآفرینی بلکه برای ساخت و ساز هم باید برنامه داشته باشیم. که در این رابطه با راه اندازی دفتر منطقه ای تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی که به زودی در یزد مسقر‌ خواهد شد بتوانیم به این مهم دست یابیم

وجود 50 هزار خانه خالی در استان یزد

یزد - ایرنا - مدیرکل راه و شهرسازی یزد با بیان اینکه واحدهای مسکونی استان با تعداد خانواده های آن تقریبا برابر است ، گفت: 50 هزار خانه خالی در استان وجود دارد که استفاده از واحدهای خالی نیازمند برنامه ریزی مناسب است.

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان یزد، محمدرضا نقصان محمدی در نشستی افزود: با توجه به اینکه خانه ، محلی برای تبلور فرهنگ عمومی است، سیاست این اداره کل ساخت خانه به عنوان محلی برای آرامش و درخور شان مردم است. 
وی تراکم جمعیت در یزد را حدود 40 نفر در هر هکتار ذکر کرد و یادآور شد: می توان با برنامه ریزی مناسب در زمین های کوچک ساختمان هایی ساخت که مناسب نیازهای مادی و معنوی انسانها باشد.
مدیرکل راه و شهرسازی استان با بیان اینکه ثبت جهانی بافت تاریخی یزد در سازمان علمی، آموزشی و تربیتی ملل متحد(یونسکو) با تاکید بر ساخت و ساز سازگار با بافت غنی این شهر است ، اضافه کرد: به همین دلیل در ساخت و سازها باید به اصول شهر جهانی احترام گذاشت.
نقصان محمدی تصریح کرد: هم اکنون 310 هزار خانوار در استان سکونت دارند و کمیت واحدهای مسکونی در یزد مناسب است با این حال برنامه این اداره کل در بخش کیفیت بخشی به بحث خدمات رسانی و ارتقای آرامش زندگی است.
وی با اشاره به فعالیت استان در بخش مسکن مهر یادآور شد: ساخت مسکن مهر در یزد به عنوان دومین استان کشور پایان یافت که به نظر کارشناسان و مسئولان ، ساخت این واحدها از لحاظ کمی و کیفی در سطح مطلوبی است.
این مسئول یکی از برنامه های راه و شهرسازی را تعریف زمین هایی برای مسکن اجتماعی عنوان کرد و گفت: این نوع مسکن هم پاسخ نیازهای کمی و نیازهای کیفی را برآورده خواهد کرد .
مدیرکل راه و شهرسازی یزد تاکید کرد: این طرح در آینده به بافت های هدف ، شامل بافت های حاشیه ای و فرسوده که به شدت کیفیت زندگی در آن پایین است کمک خواهد کرد تا به هویت مکانی که برای زندگی ایده آل انسان است،برسیم.
نقصان محمدی اظهار کرد: با توجه به ثبت جهانی بافت تاریخی یزد و به منظور مراقبت از ساخت و سازها و نظارت بر مواد و مصالح سازگار با بافت کهن و نیز بازآفرینی بافت قدیمی به زودی دفتر منطقه ای تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی در یزد مستقر خواهد شد.
استان یزد یک میلیون و 138 هزار نفر جمعیت دارد که 85 درصد آن شهرنشین و مابقی در روستاها زندگی می کنند.
بر اساس سرشماری سال 1395، یزد چهارمین استان از لحاظ بیشترین تعداد واحدهای مسکونی غیرآپارتمانی بعد از آذربایجان غربی ، سیستان و بلوچستان و کرمان قرار داشت.
1968/2047* خبرنگار : محمودرضا رحمانی ** انتشار- عباسقلی اشکورجیری

انتهای پیام /* 

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۶/۰۸/۱۶
  • ۱۶۲ نمایش
  • علیرضا آیت اللهی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی