تکاپو در اطلاعات و رویدادهای یزد و یزدیان در خبرها : تاریخ

نگاهی به اخبار شهر خشتی و فرهنگ و تمدن مردمان ایرانی اسلامی و غیر اسلامی یزد در طول تاریخ. از 1394

تکاپو در اطلاعات و رویدادهای یزد و یزدیان در خبرها : تاریخ

نگاهی به اخبار شهر خشتی و فرهنگ و تمدن مردمان ایرانی اسلامی و غیر اسلامی یزد در طول تاریخ. از 1394

تکاپو در اطلاعات و رویدادهای یزد و یزدیان در خبرها : تاریخ از 1394

پیوندها

مرمت و بازسازی 14بنای تاریخی در شهرستان ابرکوه

چهارشنبه, ۱۰ آبان ۱۳۹۶، ۰۳:۲۵ ب.ظ

مرمت و بازسازی 14بنای تاریخی در شهرستان ابرکوه

یزد - ایرنا - سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ابرکوه گفت: 14 بنای تاریخی شامل 12خانه تاریخی، بخشی از بافت تاریخی 162هکتاری و قلعه حسن خان این شهرستان مرمت و بازسازی شده است.

مجاهد کرباسی، روز چهار شنبه درگفت و گو با خبرنگارایرنا افزود: برای مرمت و بازسازی این آثار بیش از هشت میلیارد ریال از محل بودجه ملی و استانی هزینه شده است.
وی بابیان اینکه این بناها از مجموع بناهای تاریخی ثبت ملی ، عنوان کرد: امسال نیز با تخصیص بودجه عملیات بهسازی و مرمت مسیرهای گردشگری با هدف ایجاد جذابیت بیشتر در صنعت گردشگری اجرا شود.
وی با بیان اینکه بافت تاریخی 162 هکتاری شهر ابرکوه در تاریخ 1/4/95 به شماره 31526 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید، یاد آورشد : تمام اماکن در این بافت شامل خانه های قدیمی ، حسینیه ها، مساجد ، آب انبارها و... ثبت شده است.
وی با اظهار اینکه ابرکوه یکی از قدیمی ترین شهرهای ایران است، ادامه داد: این منطقه به دلیل وجود آثار تاریخی و طبیعی شاخص و منحصر به فرد در دولت یازدهم به عنوان یکی از 14 شهر نمونه گردشگری جمهوری اسلامی ایران انتخاب شد. 
ابرکوه با داشتن 400 اثر تاریخی، 125 اثر تاریخی ، طبیعی و معنوی آن در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید که زمینه افزایش حضور گردشگران داخلی و خارجی را در شهرستان فراهم کرده است.
منزلگاه امام رضا(ع)، خانه های قدیمی ، قلعه های تاریخی ، مسجد جامع ، خانه آقازاده ، کوه گنبد عالی و درخت سرو چهار هزار و 500ساله ابرکوه از مهم ترین جاذبه های تاریخی و طبیعی دیدنی آن است.
مرکز شهرستان 51 هزار نفری ابرکوه در140کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد. 
*7540*2047* خبرنگار: کارگر ابرقوئی ** انتشار: عباسقلی اشکورجیری

انتهای پیام /* 
  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۶/۰۸/۱۰
  • ۱۱۱ نمایش
  • علیرضا آیت اللهی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی