تکاپو در اطلاعات و رویدادهای یزد و یزدیان در خبرها : تاریخ

نگاهی به اخبار شهر خشتی و فرهنگ و تمدن مردمان ایرانی اسلامی و غیر اسلامی یزد در طول تاریخ. از 1394

تکاپو در اطلاعات و رویدادهای یزد و یزدیان در خبرها : تاریخ

نگاهی به اخبار شهر خشتی و فرهنگ و تمدن مردمان ایرانی اسلامی و غیر اسلامی یزد در طول تاریخ. از 1394

تکاپو در اطلاعات و رویدادهای یزد و یزدیان در خبرها : تاریخ از 1394

پیوندها

"گردشگری" چقدر تا اهداف ۱۴۰۴ فاصله دارد؟

پنجشنبه, ۴ آبان ۱۳۹۶، ۱۲:۳۵ ب.ظ

رئیس سازمان میراث فرهنگی در سمنان تبیین کرد:

"گردشگری" چقدر تا اهداف ۱۴۰۴ فاصله دارد؟ 

لایحه حمایت از گردشگری در راه بهارستان

علی‌اصغر مونسان




رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، هزینه مورد نیاز برای ایجاد یک شغل در این بخش را کمتر از یک سوم هزینه مورد نیاز برای ایجاد یک شغل در حوزه صنعت اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، علی اصغر مونسان در حاشیه سفر به سمنان در جمع خبرنگاران از گردشگری به عنوان سومین صنعت پردرآمد دنیا نام برد و اظهار کرد: با وجود تعدد و تنوع ظرفیت‌های گردشگری در ایران تاکنون نتوانسته‌ایم از این ظرفیت‌ها بهره زیادی در راستای بهبود اقتصادی کشور ببریم.

وی با اشاره به رشد گردشگری در برخی کشورهای منطقه و همسایه ما افزود: برخی از کشورهای منطقه و همسایه علی‌رغم برخورداری از حداقل داشته‌ها و تاریخ و جغرافیای محدودتر نسبت به تاریخ غنی و تنوع جاذبه‌های گردشگری ایران توانسته‌اند رشد زیادی کرده و این صنعت را کشور خود توسعه یابند.

رئیس سازمان میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی، با بیا اینکه گردشگری در ایران با وجود قدمت آثار و تعدد آنها مغفول مانده اظهار کرد: دولت در همین راستا سند جامع گردشگری را در دستور کار قرار داده و علاوه بر آن در حال تدوین لایحه حمایت از آثار تاریخی و صنعت گردشگری هستیم که امید است نمایندگان در تصویب آن همکاری کنند.

مونسان، تدوین برش‌های استانی صنعت گردشگری را از دیگر برنامه‌های خود در این سازمان برشمرد و گفت: ما با وجود داشتن اسناد بالادستی نتوانستیم به اهداف سند و افق هدفگذاری شده برسیم که تلاش ما بر این است که این کاستی‌ها جبران شود.

معاون رییس‌جمهور با بیان اینکه براساس سند ۲۰ ساله باید در پایان این سند به ۲۰ میلیون گردشگر در سال برسیم، ادامه داد: متاسفانه با وجود اجرای چند برنامه ۵ ساله تعداد ورودی گردشگران ما سالانه به ۴ میلیون و ۹۰۰ نفر رسیدده استو ضمن اینکه تعداد گردشگران در دولت تدبیر و امید رشد بسیار خوبی داشته که باید ادامه بیابد.

وی بر ضرورت کمک به محقق شدن اهداف اسناد بالادستی و خصوصا سند چشم انداز ۱۴۰۴ تاکید و تصریح کرد: بخش گردشگری هم در زمینه افزایش درآمدهای کشور و هم در حوزه اشتغال می‌تواند به توسعه کشور کمک زیادی کند.

رئیس سازمان میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی، با بیان اینکه برای ایجاد هر اشتغال در بخش گردشگری به ۱۵۰ میلیون تومان اعتبار نیاز است، اضافه کرد: هزینه مورد نیاز برای هر شغل در صنعت ۵۰۰ میلیون توئمان است لذا با سرمایه‌گذاری کمتری می‌تواند درآمد و تولید بیشتری در بخش گردشگری داشت.

مونسان از درآمد ۲۴۰ میلیون دلاری ایران از محل صادرات محصول صنایع دستی در سال قبل خبر داد و افزود: این رقم باید به دو میلیارد دلار برسد اما متاسفانه چالش‌ها و مشکلاتی که در حوزه بازاریابی، برندینگ، مارکتینگ و طراحی و... داریم سبب شده که تاکنون این رقم محقق نشود.

وی یکی از ضعف‌های کشور در این بخش را تولید در تیراژهای پایین برشمرد و گفت: تولیدات ایران در این بخش هنوز دلی و در تیراژهای پایینی است که باید این شیوه را اصلاح و صنایع دستی را در تیراژهای بالاتری تولید و عرضه کنیم.

انتهای پیام

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۶/۰۸/۰۴
  • ۱۰۷ نمایش
  • علیرضا آیت اللهی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی