تکاپو در اطلاعات و رویدادهای یزد و یزدیان در خبرها : تاریخ

نگاهی به اخبار شهر خشتی و فرهنگ و تمدن مردمان ایرانی اسلامی و غیر اسلامی یزد در طول تاریخ. از 1394

تکاپو در اطلاعات و رویدادهای یزد و یزدیان در خبرها : تاریخ

نگاهی به اخبار شهر خشتی و فرهنگ و تمدن مردمان ایرانی اسلامی و غیر اسلامی یزد در طول تاریخ. از 1394

تکاپو در اطلاعات و رویدادهای یزد و یزدیان در خبرها : تاریخ از 1394

پیوندها

مدیرکل راه و شهرسازی استان یزد خبر داد:

توجه ویژه وزارت راه و شهرسازی به بهسازی فضای تاریخی شهر جهانی یزد
 

محمد‌رضا نقصان محمدیمدیرکل راه و شهرسازی استان یزد ضمن اشاره به جلسه با وزیر راه و شهرسازی به نتایج این جلسات اشاره و گفت: دکتر آخوندی، وزیر محترم راه و شهرسازی توجه ویژه‌ای به استان و شهرستان یزد دارند، در جلساتی که با ایشان داشتیم، وی با تبریک و ابراز خرسندی از ثبت جهانی در سازمان یونسکو این را اقدامی مثبت دانستند و از آمادگی این وزارت خانه برای کمک به بالا رفتن سطح حمل‌ونقل و شهرسازی استان اعلام کردند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان یزد، محمدرضا نقصان محمدی مدیرکل راه و شهرسازی استان در ادامه سخنانش با اشاره به مصوبات جلسه ستاد ملی بازآفرینی شهری کشور افزود:

در این جلسه مصوبات بسیار خوبی برای حفاظت از بافت تاریخی یزد داشتیم به گونه‌ای که بازنگری طرح جامع شهری یزد و میبد با اولویت بافت تاریخی انجام و حمل‌ونقل حومه‌ای، مدیریت روستاهای واقع در حریم، ساماندهی مراکز محلات و مرمت خانه‌های باارزش، تدوین ضوابط و مقررات ویژه ساخت و ساز گلی با مدیریت متمرکز وزارت راه و شهرسازی، میراث فرهنگی و شهرداری و با حمایت سازمان مدیریت و برنامه و بودجه کشور مصوب و  در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان یزد در ادامه بیان کرد: ضمن توجه ویژه وزارت راه و شهرسازی بر بهینه‌سازی بافت‌های فرسوده و سکونت‌گاه‌های غیررسمی استان، وزارت راه و شهرسازی طرح‌های ویژه‌ای در بهسازی بافت‌های فرسوده روستایی و شهری دارد که با محوریت سازمان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در حال برنامه‌ریزی است تا در استان اجرایی شود.

این مقام مسئول ادامه داد: مقرر شده اعتباری در جهت تأمین کمربند سبز شهرهای استان تأمین شود.

وی جلوگیری از فروش و تفکیک غیررسمی اراضی را از دیگر مصوبات این جلسات اعلام کرد و تأکید کرد این اقدامات باید با تصویب ستاد بازآفرینی استان انجام شود.

نقصان محمدی در بخشی دیگر از سخنانش با اشاره به بافت تاریخی منحصر به فرد یزد در دنیا از ردیف بودجه ویژه برای این بافت خبر داد و تصریح کرد: در بودجه سال ۹۷ جهت بازآفرینی بافت تاریخی، بهسازی و توانمندسازی مناطق حاشیه‌ای و بافت‌های فرسوده شهرهای استان بودجه‌ای جداگانه اختصاص خواهد یافت.

مدیرکل راه و شهرسازی ادامه داد: طرح‌های تحقیقاتی برای تبیین مقررات و قوانین ساخت و ساز مبتنی بر معماری گلی و استفاده از خشت در شهرهای یزد و میبد به تصویب رسیده و نتایج آن به زودی منتشر خواهد شد.

وی در پایان با اشاره به رویکرد مثبت وزارت به استان و شهر تاریخی یزد ابراز امیدواری کرد تا این اقدامات بتواند شهر یزد بهتر از گذشته به دنیا معرفی شود.

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۶/۰۷/۲۷
  • ۱۵۰ نمایش
  • علیرضا آیت اللهی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی