تکاپو در اطلاعات و رویدادهای یزد و یزدیان در خبرها : تاریخ

نگاهی به اخبار شهر خشتی و فرهنگ و تمدن مردمان ایرانی اسلامی و غیر اسلامی یزد در طول تاریخ. از 1394

تکاپو در اطلاعات و رویدادهای یزد و یزدیان در خبرها : تاریخ

نگاهی به اخبار شهر خشتی و فرهنگ و تمدن مردمان ایرانی اسلامی و غیر اسلامی یزد در طول تاریخ. از 1394

تکاپو در اطلاعات و رویدادهای یزد و یزدیان در خبرها : تاریخ از 1394

پیوندها
مدیرکل میراث فرهنگی یزد خبر داد:

حضور ۹۵۰ گردشگر از ۳۳ ملیت در آیین عزاداری یزدی‌ها

فاطمه دانش یزدی
شناسهٔ خبر: 4105644 - 
یزد- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد از حضور بیش از ۹۵۰ گردشگر از ۳۳ ملیت در آیین عزاداری یزدی ها در دهه اول محرم خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، فاطمه دانش یزدی امروز در هجدهمین نشست سرمایه گذاری استان یزد با موضوع بررسی فرصت ‌های سرمایه گذاری بعد از ثبت جهانی شهر یزد اظهار داشت: ثبت جهانی شهر یزد فرصتی راهگشا برای رونق گردشگری و افزایش درآمدهای استان است.

وی با بیان اینکه در سال ۸۴ پرونده ثبت ملی انجام شد و در ۱۸ تیرماه سال جاری پرونده ثبت جهانی در چهل و یکمین اجلاس یونسکو به ثبت رسید، ادامه داد: استان یزد از نظر جاذبه های گردشگری مذهبی و دینی برای دنیا شناخته شده است به طوری که در سال جاری بیش از ۹۵۰ گردشگر از ۳۳ ملیت در آیین عزداری یزدی‌ها حضور یافتند.

دانش یزدی با بیان اینکه این آمار در سال گذشته ۶۸۰ نفر بوده است، اضافه کرد: آمار گردشگران خارجی در سال جاری با رشد ۳۵ درصدی مواجه شده و این گردشگران تنها از طریق ثبت نام تورهای بازدید از مراسم محرم به یزد آمدند.

مدیرکل میراث فرهنگی یزد با بیان اینکه گردشگری سلامت و پزشکی نیز از دیگر شاخصه های گردشگری در استان به شمار می رود، افزود: از سال ۹۲ تا سال گذشته حضور گردشگران خارجی در این زمینه در استان با رشد ۹ برابری همراه بوده به نحوی که از ۲۳ هزار به ۱۱۳ هزار نفر افزایش ‌یافته است و امیدواریم در سال جاری این رشد به ۲۰ درصد برسد.

وی همچنین به تشریح زیرساخت های موجود استان در زمینه جذب گردشگر پرداخت و عنوان کرد: پیش بینی شده تا در مدت چهار سال آینده، تعداد واحدهای اقامتگاهی استان به ۱۲۵ واحد برسد که این امر مستلزم تامین بستر و حمایت از سرمایه گذاران در این بخش است.

دانش یزدی با بیان اینکه در حال حاضر نیز در منطقه ثبت شده، ۲۱ سفره ‌خانه سنتی وجود دارد، افزود: همچنین ۲۱ واحد بومگردی در این محدوده برای پذیرایی از مسافران آماده شده است.

وی همچنین بیان داشت: در زمینه هتل‌ها نیز استان یزد هتل پنج ستاره ندارد اما در حال حاضر ۲۹ هتل در دست احداث است که از سال های قبل اقدام به سرمایه گذاری شده و به دلیل تواقفی که در روند کار صورت گرفته، نیاز به حمایت دولت برای تکمیل پروژه و بهره برداری است.

مدیرکل میراث فرهنگی یزد با بیان اینکه در چشم انداز سند توسعه گردشگری سال ۱۴۰۴ یزد باید استانی نمونه درصنعت گردشگری باشد، اظهار داشت: تخصیص ردیف اعتباری ویژه برای حفاظت و مرمت بافت تاریخی یزد و نیز تعیین تکلیف دستگاه های ذیربط، طرح جایگزینی پارکینگ درون محله ای به جای پارکینگ اختصاصی در بافت تاریخی جهانی یزد و همکاری دستگاه‌های عضو ستاد اجرایی خدمات سفر و سایر دستگاه‌های مرتبط در پیگیری و به ثمر رساندن برنامه های طرح پنج ساله خوش آمدگویی به یزد از الزامات دستیابی به چشم انداز است.

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۶/۰۷/۱۳
  • ۱۰۵ نمایش
  • علیرضا آیت اللهی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی