تکاپو در اطلاعات و رویدادهای یزد و یزدیان در خبرها : تاریخ

نگاهی به اخبار شهر خشتی و فرهنگ و تمدن مردمان ایرانی اسلامی و غیر اسلامی یزد در طول تاریخ. از 1394

تکاپو در اطلاعات و رویدادهای یزد و یزدیان در خبرها : تاریخ

نگاهی به اخبار شهر خشتی و فرهنگ و تمدن مردمان ایرانی اسلامی و غیر اسلامی یزد در طول تاریخ. از 1394

تکاپو در اطلاعات و رویدادهای یزد و یزدیان در خبرها : تاریخ از 1394

پیوندها

قطار گردشگران خارجی وارد یزد شد

دوشنبه, ۳ مهر ۱۳۹۶، ۰۱:۵۳ ب.ظ

قطار گردشگران خارجی وارد یزد شد

یزد - ایرنا - ششمین قطار لوکس گردشگری بین المللی هزار و یک شب با 57 گردشگر از قاره های اروپا، آسیا، آفریقا و اقیانوسیه، روز دوشنبه وارد یزد شد.

گردشگران این قطار لوکس بین المللی از کشورهای آلمان، سوئیس، بلژیک، اتریش، استرالیا، انگلستان، روسیه، الجزایر و هند، اول مهر ماه از مسیر عشق آباد و مرز باج گیران از توابع استان خراسان رضوی وارد کشورمان شدند و ابتدا در مشهد مقدس اقامت کردند. 
سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد گفت: این گردشگران پس از ورود به یزد از آثار تاریخی از جمله مسجد جامع، دخمه و آتشکده زرتشتیان، باغ دولت آباد و بافت تاریخی یزد دیدن می کنند. 
محمد رضا نصیری در گفت و گو با ایرنا افزود: گردشگران خارجی پس از بازدید از اماکن تاریخی شهر یزد به استانهای اصفهان، فارس و تهران عزیمت می کنند و سفر 9 روزه خود را به پایان خواهند رساند. 
سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی یزد گفت: گردشگران این قطار به صورت یک شب در میان در قطار و شهرهای هدف گردشگری اقامت می کنند و سفر آنان از این نظر با سایر قطارهای گردشگری بین المللی که همه شبها را در قطار می گذرانند متفاوت است. 
نصیری خاطرنشان کرد: استان های اصفهان، فارس و یزد به عنوان مثلث طلایی گردشگری ایران مطرح هستند و اکثر گردشگران خارجی در سفر به ایران این استان ها را به عنوان مقصد گردشگری انتخاب می کنند. 
استان یزد 2 هزار و 270 هکتار بافت تاریخی دارد و شهر یزد به عنوان نخستین شهر خشت خام و دومین شهر تاریخی جهان دارای بافت تاریخی به مساحت عرصه 743 هکتار و مساحت حریم پنج هزار هکتار بوده و در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است. 
یزد گنجینه ای از هنر، فرهنگ و تمدنی ایرانی را در خود دارد که از آن جمله می توان به بناهای مذهبی، بقعه، مساجد، حسینیه ها، زیارتگاههای زرتشتیان، خانه های تاریخی، آب انبارها، باغ های تاریخی، بادگیرها و بازارچه ها اشاره کرد. 

انتهای پیام /* 
  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۶/۰۷/۰۳
  • ۱۰۵ نمایش
  • علیرضا آیت اللهی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی