تکاپو در اطلاعات و رویدادهای یزد و یزدیان در خبرها : تاریخ

نگاهی به اخبار شهر خشتی و فرهنگ و تمدن مردمان ایرانی اسلامی و غیر اسلامی یزد در طول تاریخ. از 1394

تکاپو در اطلاعات و رویدادهای یزد و یزدیان در خبرها : تاریخ

نگاهی به اخبار شهر خشتی و فرهنگ و تمدن مردمان ایرانی اسلامی و غیر اسلامی یزد در طول تاریخ. از 1394

تکاپو در اطلاعات و رویدادهای یزد و یزدیان در خبرها : تاریخ از 1394

پیوندها
 منتشر شده در مورخ: 1396/06/07 ساعت: 13:00 گروه: میراث و گردشگری















به گزارش یزدی نیوز معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد با تاکید به لزوم نگاه ویژه دولت به مجموعه پایگاه میراث فرهنگی گفت: کارمندان پایگاه میراث فرهنگی بدون هیچ چشم داشت و با عشق به هویت تاریخی خود تلاش کردند و لازم است دولت به آنها نگاه ویژه‌ای داشته باشد .

به گزارش ایسنا-منطقه یزد،«سیدمحمدرضا سیدحسینی» اظهار کرد: با حمایت مسئولان عالی رتبه سازمان میراث فرهنگی کشور پرونده ثبت جهانی یزد علی‌رغم دشواری‌ها و با توجه به عدم اطمینان از حصول نتیجه با جدیت دنبال و در سطح کم سابقه‌ای از نظر مساحت، به ثبت رسید .

وی‌ افزود: برای کمک به احیا و نگهداری بافت تاریخی در جهت بازگشت زندگی به بافت تاریخی و توسعه پدیده گردشگری به حضور سرمایه‌های دولتی و همراهی بانک‌ها نیاز مبرم وجود دارد .

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد تصویب مصوبات و بودجه ویژه، توسط دولت برای پیشبرد برنامه‌های استان در جهت حفظ برند شهرجهانی را خواستار شد .

این مقام مسئول در ادامه با بیان این مسئله که عمده سوال مردم پس از ثبت جهانی پیامدهای آن است، خاطرنشان کرد: در صورتی که از تجربه ثبت جهانی برای حفظ و گسترش گردشگری به خوبی استفاده شود، مطمئنا در کشور شاهد کاهش تخریب بافت تاریخی خواهیم بود .

 

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۶/۰۶/۰۷
  • ۱۰۸ نمایش
  • علیرضا آیت اللهی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی