تکاپو در اطلاعات و رویدادهای یزد و یزدیان در خبرها : تاریخ

نگاهی به اخبار شهر خشتی و فرهنگ و تمدن مردمان ایرانی اسلامی و غیر اسلامی یزد در طول تاریخ. از 1394

تکاپو در اطلاعات و رویدادهای یزد و یزدیان در خبرها : تاریخ

نگاهی به اخبار شهر خشتی و فرهنگ و تمدن مردمان ایرانی اسلامی و غیر اسلامی یزد در طول تاریخ. از 1394

تکاپو در اطلاعات و رویدادهای یزد و یزدیان در خبرها : تاریخ از 1394

پیوندها

مونسان: گردشگری زمینه ساز رونق دیپلماسی فرهنگی و خروج از اقتصاد نفتی است

یزد - ایرنا - معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان سیاه نمایی گسترده علیه ایران درعرصه بین المللی توسط دشمنان، گفت: توسعه صنعت گردشگری زمینه ساز رونق دیپلماسی فرهنگی، صدور فرهنگ ایرانی به دیگر کشورها و خروج از اقتصاد متکی به درآمد نفتی است.

علی‌ اصغر مونسان روز دوشنبه در نشست شورای اداری استان یزد با تاکید بر بسترسازی برای توسعه گردشگری حلال به عنوان الگویی مناسب برای توسعه کشور، افزود: بسیاری از گردشگران خارجی با حضور در ایران و مشاهده فرهنگ، آداب، رسوم و آیین های ملی و مذهبی این سرزمین بیش از پیش به ایران علاقه مند می شوند. 
وی بیان کرد: هویت دینی و ملی مردم ایران درهم تنیده شده و این هویت باید به نحو مطلوبی برای گردشگران داخلی و خارجی تبیین شود. 
مونسان با بیان اینکه سرمایه گذاری در صنعت گردشگری، اقتصاد متکی به نفت را به اقتصاد مولد تبدیل می کند، ادامه داد: در این ارتباط طرح «شهر گردشگر» در چند شهر منتخب کشور اجرا می شود. 
وی مردمی کردن اقتصاد را از اهداف مهم دولت دوازدهم عنوان کرد و یادآور شد: مسئولان و دست اندرکاران باید با حمایت از بخش خصوصی زمینه‌ تحقق اهداف دولت را ایجاد کنند. 
معاون رئیس جمهوری با تاکید بر توجه به شاخص ‌های برنامه ششم توسعه در بخش تولید و اشتغال، تصریح کرد: موضوع اشتغال از مهمترین دغدغه ‌ها و مهمترین اولویت‌ های اصلی دولت است و رفع این مشکل در گرو همکاری قوای سه گانه است. 
مونسان افزود: بر اساس برنامه ششم توسعه باید برای ایجاد حدود یک میلیون شغل در سال اقدام شود که تحقق این مهم نیازمند 770 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری است. 
وی ادامه داد: این در حالی است، عمده بودجه دولت صرف هزینه‌های جاری و حقوق کارکنان می ‌شود و برای تحقق اهداف برنامه ششم توسعه باید برای جذب سرمایه گذاری خارج از بخش دولتی تلاش شود. 
همچنین مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد نیز در این نشست با ارایه گزارشی از دستاوردهای دولت تدبیر و امید، گفت: ثبت جهانی قنات های زارچ و حسن آباد و بافت تاریخی شهر یزد در سازمان علمی، فرهنگی و تربیتی ملل متحد (یونسکو) از مهمترین دستاوردهایی بود که در دولت یازدهم محقق شد. 
فاطمه دانش یزدی افزود: گردشگری می تواند محور توسعه پایدار یزد باشد و این صنعت در زمینه های مذهبی، معماری، تاریخی و کویرنوردی ظرفیت های قابل توجهی در استان دارد که برنامه ریزی برای استفاده از این ظرفیت ها در برنامه ‌های اداره کل میراث فرهنگی در سال 96 پیش بینی شده است. 
نشست شورای اداری با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد، استاندار یزد، نماینده مردم شهرستان های یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی و مدیران این استان برگزار شد. 
در حاشیه این نشست، کتاب ارمغان تدبیر (2) در استان یزد شامل دستاوردهای دولت تدبیر و امید رونمایی شد. 
پیش از این نیز کتاب ارمغان تدبیر (1) شامل دستاوردهای 2 سال ابتدایی فعالیت دولت یازدهم در استان یزد رونمایی شده بود. 
7532/ 6014/ خبرنگار: سعید صادقی مقدم** انتشار: کاظم شاملو 
irnayazdd@

انتهای پیام /* 
  • علیرضا آیت اللهی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی