تکاپو در اطلاعات و رویدادهای یزد و یزدیان در خبرها : تاریخ

نگاهی به اخبار شهر خشتی و فرهنگ و تمدن مردمان ایرانی اسلامی و غیر اسلامی یزد در طول تاریخ. از 1394

تکاپو در اطلاعات و رویدادهای یزد و یزدیان در خبرها : تاریخ

نگاهی به اخبار شهر خشتی و فرهنگ و تمدن مردمان ایرانی اسلامی و غیر اسلامی یزد در طول تاریخ. از 1394

تکاپو در اطلاعات و رویدادهای یزد و یزدیان در خبرها : تاریخ از 1394

پیوندها
  •  پنجشنبه / ۱۹ مرداد ۱۳۹۶ / ۱۷:۱۷
  •  دسته‌بندی: یزد
  •  کد خبر: 96051911827
  •  منبع : نمایندگی یزد

مشاور سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور:

فلسفه میراث فرهنگی حفظ میراث نسل گذشته برای نسل آینده است

یزد




مشاور سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور با اشاره به لزوم تداوم همکاری و هم فکری مسیولین در راستای جهانی ماندن، گفت: فلسفه میراث فرهنگی حفظ میراث نسل گذشته برای نسل آینده است .

به گزارش ایسنا،«سید هادی احمدی» در همایش ملی حقوق شهروندی که به میزبانی استان یزد برگزار شد، با اشاره به همکاری و تلاش همه مسیولین در راستای ثبت جهانی یزد اظهارکرد: برای اولین بار بود که تمام نهادهای شهری دست به دست یکدیگر دادند و به ثبت جهانی یزد کمک کردند .

وی با بیان این‌که اگر همان روحیه هم افزایی بین نهادهای اجرایی و مردم بعد از ثبت جهانی وجود نداشته باشد این خاطره شیرین در کام مردم تلخ خواهد شد تصریح کرد: بنابراین لازم است همچنان مسئولان در راستای جهانی ماندن و رفع نیازها بایکدیگر همکاری و هم فکری کنند .

احمدی با اشاره به این که فلسفه میراث فرهنگی، حفظ میراث نسل گذشته برای نسل آینده است گفت: این یک تکلیف قانونی به عنوان حقوق شهروندی است که در قانون تصویب شده است .

مشاور سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، با بیان این که یزدی ها شهروند شهر جهانی نشدند بلکه تمام مردم جهان هستند که شهروند شهر یزد شدند تصریح کرد: در حقیقت یزدی ها با ثبت جهانی شهر خود اجازه دادند که تمام مردم جهان شهروند یزد شوند و تمام حق و حقوقی که شهروند یزدی دارد را داشته باشند .

وی با بیان این که یزد توسط سازندگانش، ساکنان و محافظان خود به جهان تاریخ تمدن بشری تقدیم شد اظهارکرد: در غیر این صورت هیچ اثری ثبت جهانی نمی شود.

احمدی در ادامه خاطرنشان کرد: این که پیروان سه ادیان می توانند در این شهر در کنار هم تمام حقوق شهروندی خود را داشته و قرن ها در کناریکدیگر زندگی کنند، قابلیت الگوبرداری دارد.

وی با بیان این که یزدی بودن در این مرحله و مرحله قبل از ثبت جهانی یک افتخار محسوب می شود اظهارکرد: همان گونه که حفظ کالبد و میراث شهریزد برای رسیدن به جهانی شدن کار سختی بود، حفظ این افتخار و ستاره ها هم کار سختی است و شایدگاهی نیاز به از خودگذشتگی یزدی ها داشته باشد.

احمدی در پایان با بیان این که شما مردم یزد از صمیم قلب این شهر را به نسل حاضر و نسل آینده تقدیم کردید خاطرنشان کرد: بنابراین انتظاری که همه شهروندان شهر یزد در تمام جهان از یزد دارند این است که یزد با استاندارد جهانی اداره شود و همه بتوانند با استاندارد جهانی این شهر را ببینند.


انتهای پیام

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۶/۰۵/۱۹
  • ۱۱۱ نمایش
  • علیرضا آیت اللهی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی