تکاپو در اطلاعات و رویدادهای یزد و یزدیان در خبرها : تاریخ

نگاهی به اخبار شهر خشتی و فرهنگ و تمدن مردمان ایرانی اسلامی و غیر اسلامی یزد در طول تاریخ. از 1394

تکاپو در اطلاعات و رویدادهای یزد و یزدیان در خبرها : تاریخ

نگاهی به اخبار شهر خشتی و فرهنگ و تمدن مردمان ایرانی اسلامی و غیر اسلامی یزد در طول تاریخ. از 1394

تکاپو در اطلاعات و رویدادهای یزد و یزدیان در خبرها : تاریخ از 1394

پیوندها
  •  چهارشنبه / ۲۸ تیر ۱۳۹۶ / ۱۱:۲۷
  •  دسته‌بندی: یزد
  •  کد خبر: 96042816465
  •  

دادستان یزد:

نظارت بیشتر در جهت صیانت از بافت تاریخی یزد ضروری است

دادستان یزد.jpg



دادستان عمومی و انقلاب یزد بر حضور به موقع و نظارت بیشتر از بافت تاریخی و اقدام سریع در جهت جلوگیری از تخریب و هرگونه سوء استفاده احتمالی از بافت تاریخی یزد تأکید کرد .

به گزارش ایسنا، «علی‌اکبر شمس» با اشاره به ثبت جهانی شهر یزد و ضرورت بیشتر صیانت از این میراث ماندگار، افزود: به یگان حفاظت میراث فرهنگی به عنوان ضابط خاص، اختیارات بیشتر در برخورد سریع با جرائم مشهود و هر گونه ساخت و ساز های غیرمجاز و خلاف ضوابط داده شده است .

وی تصریح کرد: با توجه به این که یگان حفاظت از میراث فرهنگی به تنهایی قادر به این امر نیست و این مسئله نافی صلاحیت و مسئولیت عام سایر ضابطین نیز نیست، باید با همکاری فرماندهی انتظامی شهرستان یزد و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، برخورد با جرائم ارتکابی در حوزه میراث فرهنگی با اهتمام جدیت دنبال شود .

این مقام قضایی بر ضرورت حفظ بافت تاریخی شهر یزد از هرگونه تجاوز، تخریب، ساخت و ساز غیر مجاز و حفاری غیر مجاز تأکید و اظهار کرد: طبق ماده 44 قانون آیین دادرسی کیفری در آنچه که به عنوان جرم مشهود ارتکاب می‌یابد، لازم است یگان حفاظت، حسب وظیفه قانونی خود عمل کرده و آلات و ادوات ارتکاب جرائم در حوزه میراث فرهنگی را جمع‌آوری به مکان مناسبی منتقل کند.

وی خاطرنشان کرد: در صورت حضور متهم نیز باید با هماهنگی قاضی کشیک، اقدام قانونی معمول و گزارش لازم به دادسرا اعلام شود .

دادستان عمومی و انقلاب یزد گفت: چنانچه جرائم مورد اشاره غیرمشهود بود و وسایل ارتکاب جرم در محل مشاهده شد، وسایل توقیف و مستندسازی و تهیه گزارش جهت سایر مراتب قانونی به دادسرا ارسال شود.

وی یادآور شد: ورود به محل در این گونه جرائم مستلزم دستور قضایی موردی و خاص است که باید طی هماهنگی با مقامات قضایی اخذ شود .

شمس حضور به موقع و انجام اقدامات قانونی در اسرع وقت در برخورد با متخلفان عرصه میراث فرهنگی را موثر در پیشگیری از وقوع جرم دانست و بیان کرد: با توجه به این که حضور به موقع در همان ابتدای اقدامات خلاف قانون و جلوگیری از آن در پیشگیری از وقوع جرم نقش به سزایی دارد، باید تلاش شود با هرگونه تجاوز و تعدی از همان ابتدا برخورد قانونی صورت پذیرد.

انتهای پیام

  • علیرضا آیت اللهی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی