تکاپو در اطلاعات و رویدادهای یزد و یزدیان در خبرها : تاریخ

نگاهی به اخبار شهر خشتی و فرهنگ و تمدن مردمان ایرانی اسلامی و غیر اسلامی یزد در طول تاریخ. از 1394

تکاپو در اطلاعات و رویدادهای یزد و یزدیان در خبرها : تاریخ

نگاهی به اخبار شهر خشتی و فرهنگ و تمدن مردمان ایرانی اسلامی و غیر اسلامی یزد در طول تاریخ. از 1394

تکاپو در اطلاعات و رویدادهای یزد و یزدیان در خبرها : تاریخ از 1394

پیوندها
کد خبر: ۶۰۶۰۸۸۶
گروه : یزد » یزد
تاریخ انتشار: ۰۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۶
نسخه چاپی 
ارسال به دوستان 

مشاور کمیته میراث جهانی امروز چهارم فروردین ماه وارد استان یزد شد و از بافت و آثار تاریخی این استان بازدید کرد.

ساشا ریاحی مقدم سرپرست معاونت میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان درگفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ؛ گفت: کیشوره رائو رئیس اسبق کمیته میراث جهانی و مشاور کنونی این کمیته در راستای بازدید از کشور ایران به همراه همسرش امروز وارد یزد شد و مورد استقبال مسئولین میراث فرهنگی استان قرار گرفت.

ریاحی مقدم در حاشیه بازدید مشاور کمیته میراث جهانی از بافت و آثار تاریخی استان گفت: یزد در کنار استان های فارس و اصفهان مثلث طلایی گردشگری ایران را تشکیل داده و به عنوان اولین شهر خشتی و دومین شهر تاریخی جهان شناخته شده که برترین جاذبه های گردشگری، تاریخی و میراث فرهنگی را در خود جای داده است.

سرپرست معاونت میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد در ادامه با بیان اینکه بافت تاریخی شهر  یزد از میراث تاریخی ارزشمند و جاذبه های گردشگری خاص ایران به شمار می رود، افزود: دومین شهر تاریخی جهان، برترین جاذبه های گردشگری، تاریخی و میراث فرهنگی را دارد که هر کدام از آنها می تواند به تنهایی جاذبه ای منحصر به فرد برای بازدید گردشگران و دوستداران میراث فرهنگی و تاریخ ایران و جهان باشد.

این مقام مسئول اشاره ای نیز به مقوله ثبت جهانی بافت تاریخی یزد داشت و گفت: بافت تاریخی یزد منحصر به فرد است و پویایی و زنده بودن از ویژگی های این بافت به حساب می آید، امیدواریم بتوانیم با ثبت جهانی آن اقدامات خوبی را در بافت تاریخی برای تقویت مقوله گردشگری و جذب گردشگر، احیای بافت، ساماندهی و ارائه امکانات به این منطقه شاهد باشیم.

ریاحی مقدم سرپرست معاونت میراث فرهنگی اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری یزد ، مجتبی فرهمند مدیر پایگاه پژوهشی شهر تاریخی یزد و جمعی دیگر از مسئولان و کارشناسان میراث فرهنگی استان، مشاور کمیته میراث جهانی را در این بازدید ها همراهی نموند.

بازدید از مدرسه ضیاییه زندان اسکندر خانه لاری ها، بافت تاریخی، موزه سکه و مردم شناسی حیدرزاده، خانه هنر، مسجد جامع، باغ دولت آباد و دیگر اماکن تاریخی و میراث فرهنگی استان از برنامه های سفر یک روزه مشاور کمیته میراث جهانی به استان یزد بود.



انتهای پیام/ ی
  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۶/۰۲/۰۴
  • ۱۰۷ نمایش
  • علیرضا آیت اللهی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی