تکاپو در اطلاعات و رویدادهای یزد و یزدیان در خبرها : تاریخ

نگاهی به اخبار شهر خشتی و فرهنگ و تمدن مردمان ایرانی اسلامی و غیر اسلامی یزد در طول تاریخ. از 1394

تکاپو در اطلاعات و رویدادهای یزد و یزدیان در خبرها : تاریخ

نگاهی به اخبار شهر خشتی و فرهنگ و تمدن مردمان ایرانی اسلامی و غیر اسلامی یزد در طول تاریخ. از 1394

تکاپو در اطلاعات و رویدادهای یزد و یزدیان در خبرها : تاریخ از 1394

پیوندها

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر یزد:

قوانین و ضوابط بافت تاریخی یزد، حرمت شهروندان را زیر پا گذاشته است

شناسه خبر: 1228377 سرویس: استانها
حمیدرضا مطهریان شورای شهر یزد

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر یزد گفت: قوانین و ضوابط بافت تاریخی یزد، حرمت شهروندان را زیر پا گذاشته است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، حجت الاسلام حمیدرضا مطهریان صبح امروز در سیصد و بیست و چهارمین نشست علنی شورای شهر یزد اظهار داشت: روحانیون یکی از گروه‌های مهم و تاثیرگذار در زمینه ترویج فرهنگ و حقوق شهروندی در جامعه هستند که باید از این ظرفیت به خوبی استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه بسیج حقوقدانان کار ارزشمندی با عنوان هر مسجد یک وکیل انجام داده است، گفت: حقوق شهروندی به معنای حفظ کرامت انسانهاست ولی متاسفانه در تدوین بعضی ضوابط و قوانین، کرامت انسانی دیده نشده یا از آن غفلت صورت گرفته است.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر یزد ادامه داد: در بعضی قوانین حقوق اشخاص رعایت نشده و یا حتی به مردم در بعضی موارد ظلم هم صورت گرفته، در حالی که در دین مبین اسلام حرمت مومن از حرمت کعبه بیشتر در نظر گرفته شده است.

مطهریان افزود: در تدوین ضوابط بافت تاریخی یزد حرمت انسانها و مومنان حفظ نشده و یک سری ضوابط دست و پاگیر و محدودیت‌زایی تدوین شده که اگر الان سکنه‌ای در این بافت با مشکل سلامتی مواجه شود، تنها باید با فرغون وی را به مسیری برسانند که یک آمبولانس بتواند به خدمات‌رسانی بپردازد.

وی با بیان این مطلب که هیچ وسیله‌ای حتی برانکارد هم نمی‌تواند در چنین مسیرهایی عبور کند، گفت: این ضوابط و قوانین انسان محورانه تدوین نشده و خشت و گل و ساختمانهای قدیمی برای آنها محور بوده در حالی که می‌توانستند هر دوی این موارد را در قوانین و مقررات ببینند.

انتهای پیام/

  • علیرضا آیت اللهی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی