تکاپو در اطلاعات و رویدادهای یزد و یزدیان در خبرها : تاریخ

نگاهی به اخبار شهر خشتی و فرهنگ و تمدن مردمان ایرانی اسلامی و غیر اسلامی یزد در طول تاریخ. از 1394

تکاپو در اطلاعات و رویدادهای یزد و یزدیان در خبرها : تاریخ

نگاهی به اخبار شهر خشتی و فرهنگ و تمدن مردمان ایرانی اسلامی و غیر اسلامی یزد در طول تاریخ. از 1394

تکاپو در اطلاعات و رویدادهای یزد و یزدیان در خبرها : تاریخ از 1394

پیوندها
| تاریخ خبر: 31/05/1395 | ساعت: 11:2|

رونمایی از قدیمی ترین بنای خشتی جهان در البرز همزمان با هفته دولت

کرج - ایرنا - آئین رونمایی و ثبت جهانی تپه باستانی 7 هزار ساله ازبکی در شهرستان نظرآباد استان البرز همزمان با هفته دولت برگزار می شود.

به گزارش ایرنا،‌ رونمایی از این محوطه باستانی یکی از برنامه های هفته دولت امسال در شهرستان نظرآباد محسوب می شود.
شهرستان نظر آباد در ۳۰ کیلومتری جنوب شرقی استان البرز واقع شده و تپه باستانی ازبکی با قدمت بیش از 7 هزار سال به عنوان قدیمی ترین بنای خشتی جهان، در این شهرستان استان البرز واقع شده است.
معاون سیاسی انتظامی فرماندار نظرآباد گفت علاوه بر رونمایی از این تپه باستانی، 55 پروژه عمرانی، خدماتی، بهداشتی، درمانی و صنعتی با اعتباری بالغ بر یک هزار میلیارد ریال درهفته دولت درشهرستان نظرآباد افتتاح و به بهره برداری می رسد.
رضا زینی وند مقدم روز یکشنبه در گفتگو با ایرنا گفت: در دولت تدبیر و امید کار آزادسازی محوطه ازبکی برای بازید عموم انجام شد و اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برنامه های ویژه ای برای این محوطه تاریخی در نظر گرفته است. 
زینی وند مقدم در ادامه از تاسیس اداره امور آب در شهرستان خبر داد و گفت : با شرایط کنونی و وضعیت آب، فرمانداری پیگیری زیادی را بمنظور افتتاح اداره امور آب انجام داد و در هفته جاری امور آب شهرستان مستقل می شود و مردم امورات خود را در این شهرستان انجام خواهند داد.
وی همچنین کلنگ زنی و اصلاح پل روگذر خیابان تهران به دلیل مشکلات هندسی را از پروژه های شهرستان بیان کرد و گفت : قرار است این پل به طور کامل تخریب و اصلاح شود.
زینی وند مقدم گفت : از دوم تا هشتم شهریور برنامه های مختلفی اعم از افتتاح طرح های اجرایی در شهر ها و روستاها برنامه ریزی شده که بازدید از صنایع، دیدار عمومی با اقشار مردم در مساجد با حضور فرماندار و مدیران شهرستان و دیدار با خانواده های معظم شهدا از برنامه های این هفته است. 
وی گفت : افتتاح تعدادی از طرح های عمرانی با حضور استاندار البرز ودیدار با نخبگان و فعالین سیاسی، اجتماعی و فرهنگی هم از دیگر برنامه های این هفته است. 
معاون سیاسی انتظامی فرماندار نظرآباد تصریح کرد: در هفته دولت ارائه خدمات رایگان بهداشتی و درمانی به عموم مردم در مراکز بهداشتی و درمانی شهرستان و قائل شدن تسهیلات و تخفیفات ویژه برای شهروندان شهرستان در واگذاری مجوزها و ارائه خدمات دستگاههای خدمات رسان ، از برنامه های این هفته در شهرستان نظر آباد است .
وی تصریح کرد: افتتاح ساختمان اتاق عمل بیمارستان امام حسن مجتبی (ع)، افتتاح مدرسه ی امام حسین (ع)شهر نظرآباد ،افتتاح چند واحد صنعتی ، افتتاح کتابخانه عمومی خیر ساز روستای دولت آباد وچند طرح عمرانی در تنکمان و سایر روستا ها را می توان از دیگر طرح های قابل افتتاح در این شهرستان نام برد.
1535

انتهای پیام /*
  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۵/۰۶/۲۲
  • ۱۸۵ نمایش
  • علیرضا آیت اللهی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی