تکاپو در اطلاعات و رویدادهای یزد و یزدیان در خبرها : تاریخ

نگاهی به اخبار شهر خشتی و فرهنگ و تمدن مردمان ایرانی اسلامی و غیر اسلامی یزد در طول تاریخ. از 1394

تکاپو در اطلاعات و رویدادهای یزد و یزدیان در خبرها : تاریخ

نگاهی به اخبار شهر خشتی و فرهنگ و تمدن مردمان ایرانی اسلامی و غیر اسلامی یزد در طول تاریخ. از 1394

تکاپو در اطلاعات و رویدادهای یزد و یزدیان در خبرها : تاریخ از 1394

پیوندها

معاون سازمان میراث فرهنگی:

یونسکو بافت تاریخی یزد را به منظور ثبت جهانی بررسی می‌کند

شناسه خبر: 1167038 سرویس: استانها
رییس دفتر تدوین پرونده‌های میراث جهانی اداره کل ثبت آثار تاریخی و طبیعی طالبیان

معاون سازمان میراث فرهنگی با اشاره به اینکه بافت تاریخی یزد جزو یکپارچه‌ترین بافتهای تاریخی کشور است، گفت:

 ثبت بافت تاریخی یزد در کمیته‌های مختلف یونسکو در حال بررسی است.

به گزارش خبرگزاری تسینم از یزد، محمدحسن طالبیان پیش از ظهر امروز در نشست ارزیابان یونسکو با مسئولان استان یزد که با موضوع ثبت جهانی بافت تاریخی یزد برگزار شد، اظهار داشت: برای ثبت جهانی اثری از ایران چند پرونده در نظر گرفته شده بود که در این زمینه با توجه به اقداماتی که در استان یزد صورت گرفته بود، پرونده ثبت بافت تاریخی یزد به عنوان پیشنهاد ایران انتخاب شد.

وی با اشاره به اینکه بررسی‌های بسیاری در زمینه امکان ثبت این مجموعه توسط یونسکو انجام می‌شود، گفت: در این زمینه کمیته‌های مختلفی به بررسی می‌پردازند و در آخرین مرحله میراث جهانی به ارائه بررسی و بیان نظرات می‌پردازد.

طالبیان در مورد دلیل معرفی بافت تاریخی یزد به عنوان طرح پیشنهادی ایران برای ثبت جهانی شدن گفت: یکی از دلایل این موضوع این است که بافت تاریخی شهر یزد تقریبا بهتر از تمام بافت‌های تاریخی است و یکپارچگی خود را حفظ کرده است.

معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بیان کرد: یکی دیگر از دلایل ویژگی‌های این بافت است که نشان دهنده سبک زندگی پیشینیان و استفاده از توان داخلی برای دستیابی به توسعه است.

وی با تاکید بر اینکه تلاشهای بسیاری در شهر تاریخی یزد انجام شده ولی مهم این است که این جریان ادامه پیدا کند، گفت: ان‌شاءالله با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته اقداماتی که در حال حاضر در حال انجام است ادامه پیدا می‌کند.

طالبیان افزود: اگر در این کار بتوانیم موفق شویم بدون شک می‌توانیم در دیگر بافت‌های تاریخی کشور هم موفق شویم و این اقدام نه تنها برای یزد بلکه برای تمام ایران از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

انتهای پیام/

  • علیرضا آیت اللهی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی