تکاپو در اطلاعات و رویدادهای یزد و یزدیان در خبرها : تاریخ

نگاهی به اخبار شهر خشتی و فرهنگ و تمدن مردمان ایرانی اسلامی و غیر اسلامی یزد در طول تاریخ. از 1394

تکاپو در اطلاعات و رویدادهای یزد و یزدیان در خبرها : تاریخ

نگاهی به اخبار شهر خشتی و فرهنگ و تمدن مردمان ایرانی اسلامی و غیر اسلامی یزد در طول تاریخ. از 1394

تکاپو در اطلاعات و رویدادهای یزد و یزدیان در خبرها : تاریخ از 1394

پیوندها

طرح احیای بافت تاریخی یزد بازبینی شد

چهارشنبه, ۱۳ آبان ۱۳۹۴، ۱۰:۲۰ ب.ظ

استاندار یزد:

طرح احیای بافت تاریخی یزد بازبینی شد

شناسه خبر: 906911 سرویس: استانها
یزد

استاندار یزد با اشاره به اینکه ۱۰۰۰ هکتار بافت تاریخی ارزشمند در یزد وجود دارد گفت: برنامه‌های خوبی برای حفظ این بافت انجام شده است و نخستین اقدامی که در این زمینه انجام شد، بازبینی طرح احیای بافت تاریخی بود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، سیدمحمد میرمحمدی صبح امروز در هفتمین همایش معاونین هماهنگی امور عمرانی استانداری‌های کشور، که با حضور معاونان وزارت کشور و وزارت راه و شهرسازی در هتل ارگ جدید یزد برگزار شد، اظهار داشت: استان یزد از یک سری ویژگی‌های منحصر به فرد برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه در یزد بیش از یک هزار هکتار بافت تاریخی ارزشمند وجود دارد، خاطرنشان کرد: یزد استانی است که از لحاظ بافت پسوسته تاریخی در نمونه است، همچنین در زمینه طولانی‌ترین قنات جهان، بزرگترین بادگیر جهان، فن‌آوری سازش با طبیعت استان یزد جایگاه بسیار خوبی دارد.

میرمحمدی با اشاره به اینکه در ارتباط با حفظ این بافت برنامه‌های خوبی صورت گرفته، گفت: نخستین اقدامی که در این زمینه انجام شد، بازبینی طرح احیای بافت تاریخی بود.

استاندار یزد رویکردهای دولت تدبیر و امید را در زمینه حفظ و استفاده از بافت تاریخی دانست و گفت: بافت تاریخی وقتی احیا شود  گنجینه بزرگی از دستاوردهای ملت و تمدن ایران و نماینده هویت فرهنگی و تاریخی ماست و بنابراین ما به بافت تاریخی به عنوان یک گنجینه ارزشمند نگاه می‌کنیم.

وی افزود: در همین بافت ما قسمت‌هایی داریم که مخروبه شده و اگر به همین نحو ادامه پیدا کند، جز تخریب چیزی حاصل نمی‌شود ولی اگر کار انجام نشود، نتیجه آن مخروبگی بیشتر است.

میرمحمدی تاکید کرد: ما باید هم بافت را حفظ کنیم و هم در تطبیق شرایط روز باید ببینیم چه کاری می‌توانیم انجام دهیم که سامان بافت حقظ شود و تمام اجزای بافت و تعامل آن باقی بماند و در عین حال امکانات لازم برای گردشگران و بازدید کنندگان برای انتقال فرهنگمان را دنبال کنیم.

استاندار یزد ادامه داد: در رابطه با حفاظت از بافت تاریخی یزد سعی شده تمام مواردی که قدمای ما به وسیله استفاده از آن زندگی می کردند را بازسازی کنیم.

وی افزود: ایجاد موزه، بازارچه صنایع دستی، حمام‌ها، از جمله مواردی است که با بازسازی آن و بازگشتن به چرخه استفاده، زمینه تقویت سکونت در بافت و ایجاد حیاط پویا در این بافت را ایجاد کنیم.

میرمحمدی گفت: با خدمات گردشگری که ایجاد شده، الان هتل‌های سنتی یزد هیچ زمانی خالی نیست و همیشه از پیش رزرو شده‌اند و الان استفاده خوبی از این فضاها صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/

1000 هکتار بافت تاریخی ارزشمند در یزد وجود دارد / انتشار
طرح احیای بافت تاریخی یزد بازبینی شد
  • علیرضا آیت اللهی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی